Levering
Bestellen binnen Nederland
Uw bestelling wordt normaal dezelfde dag verzonden als u de bestelling op een werkdag voor 2 uur heeft geplaatst. De bestelling wordt verstuurd met GLS en zal normaliter binnen 1-3 werkdagen geleverd worden. Momenteel hanteren wij gratis verzending voor alle bestellingen met een bestelbedrag van €50 of meer. Bij bestellingen onder de €50 zal een bedrag van €6,50 in rekening gebracht worden voor de verzending.
Bestellen vanuit het buitenland
Voor bestellingen vanuit het buitenland geldt ook dat uw bestelling dezelfde dag verzonden wordt met GLS. De verzending kan langer duren voor bestellingen buiten Nederland maar zal gemiddeld binnen 2-6 werkdagen geleverd worden. Voor verzendkosten worden verschillende tarieven aangehouden voor verschillende landen.
Land |
Tarief (€) |
België |
€7,50 |
Duitsland |
€10,00 |
Mijn bestelling volgen
U kunt informatie over uw geplaatste bestelling terugvinden door in te loggen op uw account en te kijken onder het kopje 'bestellingen'. Zodra uw bestelling is aangemeld bij de koerier, ontvangt u een e-mail met daarin de track en trace code voor uw bestelling. Wanneer u op de link klikt, wordt u doorverwezen naar de website van de koerier. Op deze website kunt u alle actuele informatie terugvinden met betrekking op de verzending van uw bestelling. Kunt u de e-mail voor het volgen niet vinden, controleer dan uw map met ongewenste mail.
Ik heb een probleem met mijn levering
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen
Controleer de track en trace code die u heeft ontvangen via e-mail. Kunt u deze email niet vinden, controleer dan uw map met ongewenste mail. Als voor het pakket is aangegeven dat het is afgeleverd, maar u hebt nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op zodat wij u verder kunnen helpen.
Ik ben niet tevreden met het product
Wij vinden het vervelend dat uw product niet aan uw wensen heeft voldaan. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst terug te sturen zonder opgave van reden. Nadat u uw annulering heeft aangemeld, heeft u nogmaals 14 dagen om het product bij ons te retourneren. Zodra de bestelling in goede orde is ontvangen*, zal het volledige bestelbedrag inclusief de verzendkosten worden gecrediteerd. Wij bieden hiervoor geen gratis retour aan. Verzendkosten voor de retour moeten worden betaald door de zender en zullen niet worden vergoed.
*Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en - indien mogelijk - in de originele staat en verpakking geretourneerd worden. Bekijk voor details bij het kopje ‘voorwaarden’.
Er ontbreekt een artikel in mijn pakket
Wanneer er een artikel ontbreekt in uw pakket, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice of een email sturen naar info@roketotaal.nl. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk het ontbrekende artikel nasturen op onze kosten.
Ik heb het verkeerde product ontvangen
Het spijt ons erg dat u het verkeerde artikel heeft ontvangen. Om u verder te helpen, kunt u het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice.
Artikelen met gebreken
Ik heb een defect artikel ontvangen
Het spijt ons dat u een defect artikel hebt ontvangen. Als het artikel een zichtbare fout bevat bij ontvangst, neem dan contact met ons op met de details van de fout voordat u het retourneert. Zo kunnen wij u adviseren wat u moet doen. De details kunt u ook via e-mail doorgegeven, met eventuele afbeeldingen van het product, voor een vlotte afhandeling.
Mijn artikel heeft een defect gekregen
We vinden het erg jammer dat uw artikel door gebruik een defect heeft gekregen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op met details over het defect voordat u het terugstuurt. De meeste artikelen die door gebruik defect zijn geraakt, kunnen alleen teruggestuurd worden als dit onder garantie valt. Het is daarom van belang om zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij u kunnen voorzien van het juiste advies omtrent uw defecte product.
Voorwaarden en belangrijke informatie van retourzendingen
Voorwaarden
Wanneer u een artikel retour wilt zenden, moet u ons eerst hiervan op de hoogte brengen via e-mail. Daarnaast is het van groot belang dat dit artikel bij ons in nieuwstaat en in originele verpakking wordt ontvangen*. Geopende artikelen die niet voldoen aan de voornoemde regels blijven uw eigendom. Deze artikelen worden naar u teruggestuurd en de gemaakte kosten worden aan u in rekening gebracht.
Sommige artikelen mogen niet retour worden gestuurd. Dit geldt onder andere voor:
-
Artikelen die tot stand zijn gekomen overeenkomstig de door u aangegeven specificaties (b.v custom made artikelen)
-
Artikelen die speciaal voor u besteld zijn
-
Artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
-
Artikelen waarvan de zegels verbroken zijn (zoals bij diverse onderhoudsproducten)
-
Artikelen die in gebruik zijn genomen (bekijken zoals in de winkel zou doen natuurlijk wel!)
Retourzendingen moeten altijd voorzien zijn van het Roke Totaal retourformulier, inclusief opgave van de reden van retourneren.
*Dit geldt niet voor retourzendingen van defecte artikelen. Deze artikelen mogen alleen retour gestuurd worden, nadat de details van deze artikelen met ons is besproken en door beide partijen is goedgekeurd.
Een pakket retour zenden vanuit het buitenland
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst vanuit het buitenland en deze retour wilt sturen, dan moet u zich aan dezelfde voorwaarden houden als klanten binnen Nederland. Daarnaast geldt ook voor buitenlandse klanten dat zij zelf de retourzending moeten regelen en deze kosten niet door ons worden vergoed.
Hoe verstuur ik mijn retourzending?
De eerste stap die u moet doen, is ons een e-mail sturen waarin staat welke artikel u wilt terugsturen en wat de reden is van deze retour. Wanneer u dit heeft gedaan en uw artikelen aan de hierboven genoemde voorwaarden voldoen, kunt u uw retourformulier hier downloaden. Deze moet ingevuld aan uw retourzending worden toegevoegd. Wanneer u meerdere pakketten retour stuurt en u maar 1 retourbon heeft, moet u een briefje in de overige pakketten doen met uw naam, adres en bestelnummer. Hierna kunt u uw pakket naar het door u gekozen postkantoor brengen en versturen.
Vanaf het moment dat u uw bestelling heeft ontvangen, zijn alle artikelen uw eigendom geworden. Zorg daarom dat u altijd over het verzendbewijs van de transporteur beschikt totdat de terugbetaling is verwerkt. Zo kunt u eventueel verlies of schade bij uw transporteur claimen.
Kan ik artikelen ook in de winkel retourneren?
Uiteraard kunt u het artikel ook retourneren in onze winkel in Wapenveld. Wanneer u een artikel persoonlijk wilt retourneren is het handig dat u een afspraak maakt via onze klantenservice. Wij kunnen u dan voorzien van informatie met betrekking tot het tijdstip en de dag.
Betaal ik voor retourzendingen?
We bieden op dit moment geen gratis retour aan. Verzendkosten moeten worden betaald door de zender en worden niet door ons vergoed. In het geval van een foutieve levering of een defect/beschadigd artikel, beoordelen wij dit artikel eerst na ontvangst. Nadat de resultaten van de beoordeling bekend zijn, storten wij de verzendkosten van die retourzending terug op uw rekening.
Het is ook mogelijk om het artikel bij ons persoonlijk terug te brengen. Raadpleeg hiervoor het kopje ‘Kan ik artikelen ook in de winkel retourneren’.
Informatie terugbetaling
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
Zodra de retourzending bij ons is binnengekomen, wordt de zending eerst beoordeeld. Nadat de resultaten van de beoordeling bekend zijn, storten wij de verzendkosten van die retourzending terug op uw rekening. De termijn voor deze terugbetaling is 14 dagen nadat wij de artikelen met het retourformulier hebben ontvangen. Het geld wordt dan teruggestort op de rekening waarmee de bestelling is betaald, ongeacht de betalingswijze.
Ik heb mijn terugbetaling niet ontvangen
Wanneer u na 14 dagen nog geen terugbetaling hebt ontvangen, moet u contact opnemen met onze klantenservice.
Wanneer u de oorspronkelijke betaling hebt gedaan met een kaart die nu is verlopen of is geannuleerd, neem dan contact op met de desbetreffende bank. De terugbetaling wordt altijd verwerkt volgens de oorspronkelijke betaalmethode en kan niet naar een andere kaart worden gestuurd.
Zorg er altijd voor dat u uw verzendbewijs bewaard totdat u het geld terug heeft ontvangen. Er kan worden gevraagd om dit aan ons te laten zien als wij de artikelen niet hebben ontvangen. Wanneer u niet heeft gekozen voor een track en trace zending en u alleen bezit over een ontvangstbewijs, moet u direct een claim indienen bij de postdienst waarmee u het heeft verstuurd.